Építésmód: A
leggyorsabb Lamborghini az alacsony súlypontot és az
első-hátsó
tengely közötti kiváló tömegeloszlást biztosító középmotoros
elrendezéssel készül. A két ülés mögött helyezték el
a 12 hengeres motort. A váz nem a drága szénszálas
kivitel, hanem a hagyományosnak mondható acél csőváz,
megerősítve szilárd alumínium panellal az alján. Az
autó teteje acélból készült.
Légterelők: A Murcielago a ma divatos, nem állandó helyzetű
levegőterelőkkel van ellátva. A legérdekesebb, az autó
közepénél lévő két szárnyszerű elem. Ha a motor hőfoka
túllép egy bizonyos pontot, akkor ezek egy kicsit kinyílnak
és a hűtők több levegőhöz jutnak.
Különlegesség: A Murcielago abban tér el a többi csúcs
sportautótól, hogy nem hátsó, hanem összkerékhajtású.
Az előd modellben is alkalmazott rendszer előnye, hogy
esőben, csúszós utakon a Murcielago jobban kezelhetőbb,
a nagy motor teljesítmény könnyebben az útra vihető.
Műszaki adatok
Motor és váltó
Motor: 6192 köbcentiméteres, 60 fokos hengerszögű, V12-es
alumínium motor
Max. teljesítmény: 580 LE(7500 1/perc ford.)
Max. nyomaték: 650 Nm(4000-4500 1/perc ford.)
Max. sebesség: 330 km/h
Üzemanyagrendszer: Hengerenkénti benzinbefecskendezés
Váltó: hatfokozatú, kézi kapcsolású
Alváz és karosszéria
Felépítés: acél csőváz, acél tetővel, az autó padlólemeze
alumínium szendvicsszerkezet, a karosszéria burkolata
szénszálas műanyag
Első felfüggesztés: független, kettős keresztlengőkar,
tekercsrugó
Hátsó felfüggesztés: független, kettős keresztlengőkar,
tekercsrugó
Fékek: belső hűtésű tárcsafékek; elöl 355 mm, hátul 335
mm átmérővel
Kerekek: 18 colos, alumínium keréktárcsák
Abroncsok: Pirelli P Zero Rosso 245/35 R18 (elöl); 325/30
R18 (hátul)
Méretek
Hosszúság: 4580 mm Szélesség: 2045 mm, Magasság: 1135
mm
|