Főoldal
Aktuális kiállítás Kiállítások helyszínei Kiállítóink Fotógaléria Letölthető sajtóanyagaink! Elérhetőségeink!

Lamborghini Murciélago - a bika szárnyalása

A Murcielago a márka nemes vérvonalának büszkesége, mind koncepciójában, mind felépítésében elődei legjobb tulajdonságait ötvözi egy, tökéletes egésszé. A névválasztás elöször egy kicsit megdöbbentőnek tűnik, hiszen egy öklelő bika képét magán hordozó autónak a "denevér" (a murciélagó spanyol jelentése) elnevezés nem a legkézenfekvőbb választás, a felfelé nyíló ajtók, a nagy sebességnél automatikusan felnyíló oldalszárnyak, vagy a tekintélyes méretű hátsó légterelők erre is magyarázatot adhatnának. A név azonban mást takar, Murcielélagonak egy bikát hívtak, aki egy 1800-as évek végi viadalon bátorságával és nemes szépségével kivívta a közönség és matadora tiszteletét, és elnyerte szabadágát. Az új Lamborghini a tradíciók erejét és a technika vívmányait ötvözi egybe, egy első látásra is erőt és vadságot tükröző 580 lóerős "öklelő bikává".


Építésmód: A leggyorsabb Lamborghini az alacsony súlypontot és az első-hátsó tengely közötti kiváló tömegeloszlást biztosító középmotoros elrendezéssel készül. A két ülés mögött helyezték el a 12 hengeres motort. A váz nem a drága szénszálas kivitel, hanem a hagyományosnak mondható acél csőváz, megerősítve szilárd alumínium panellal az alján. Az autó teteje acélból készült.

Légterelők: A Murcielago a ma divatos, nem állandó helyzetű levegőterelőkkel van ellátva. A legérdekesebb, az autó közepénél lévő két szárnyszerű elem. Ha a motor hőfoka túllép egy bizonyos pontot, akkor ezek egy kicsit kinyílnak és a hűtők több levegőhöz jutnak.

Különlegesség: A Murcielago abban tér el a többi csúcs sportautótól, hogy nem hátsó, hanem összkerékhajtású. Az előd modellben is alkalmazott rendszer előnye, hogy esőben, csúszós utakon a Murcielago jobban kezelhetőbb, a nagy motor teljesítmény könnyebben az útra vihető.

Műszaki adatok

Motor és váltó

Motor: 6192 köbcentiméteres, 60 fokos hengerszögű, V12-es alumínium motor
Max. teljesítmény: 580 LE(7500 1/perc ford.)
Max. nyomaték: 650 Nm(4000-4500 1/perc ford.)
Max. sebesség: 330 km/h
Üzemanyagrendszer: Hengerenkénti benzinbefecskendezés
Váltó: hatfokozatú, kézi kapcsolású

Alváz és karosszéria

Felépítés: acél csőváz, acél tetővel, az autó padlólemeze alumínium szendvicsszerkezet, a karosszéria burkolata szénszálas műanyag
Első felfüggesztés: független, kettős keresztlengőkar, tekercsrugó
Hátsó felfüggesztés: független, kettős keresztlengőkar, tekercsrugó
Fékek: belső hűtésű tárcsafékek; elöl 355 mm, hátul 335 mm átmérővel
Kerekek: 18 colos, alumínium keréktárcsák
Abroncsok: Pirelli P Zero Rosso 245/35 R18 (elöl); 325/30 R18 (hátul)

Méretek

Hosszúság: 4580 mm Szélesség: 2045 mm, Magasság: 1135 mm

 
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
ahol érdekes információkhoz juthat.
támogatók
Allianz Hungária